UK Media Watch prompts correction to Human Rights Watch photo illustrating child labor report

Earlier today, weposted about a correction prompted by our office to a misleading photo used by The Telegraph to illustrate their story on a Human Rights Watch (HRW) report on the alleged use of Palestinian child labor by Israeli farms in the Jordan Valley.

As we noted, both The Telegraph and HRW used the same photo, one which most readers would assume depicted a Palestinian child laborer being illegally employed by an Israeli farm. However, the photo (a Reuters photo from 2010) actually depicts a Palestinian child laborer being illegally employed by a Palestinian owned farm.

Our office also contacted HRW yesterday to alert them about the error and, just a few minutes ago, we learned that HRW similarly changed their photo.  (HRW informed us that their office had reached out to The Telegraph to inform them of the error after receiving our email.)

Here’s the original HRW photo illustrating…

Ursprünglichen Post anzeigen 125 weitere Wörter

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s